خرید و فروش ورق فولادی جدید

خرید و فروش آهن آلات و ورق های فولادی

خرید و فروش ورق فولادی جدید

خرید و فروش آهن آلات و ورق های فولادی

استعمال از میلگرد در بنا ها


در بنا های بتنی نمیتوان از برهه زمانی توخالی به کار گرفت اما در بنا های میلگرد می توان از مقاطع توخالی به کار گرفت . دوران جعبه یا این که دوران میلگرد یکی شایسته ترین مقاطع میباشد . به کار گیری از این مقاطع وقتی سفارش میشود که بخواهیم نسبت به هر دو محور و جهت , ممان اینرسی بالایی داشته باشیم . به عنوان مثال وقتی که در بنا در هر دو جهت اتصال گیردار است و فریم خمشی داریم استعمال از مدت میلگرد مناسب هست . برهه زمانی I فقط حول محور مهم ممان اینرسی بالایی داراست و برای تیرها مطلوب خیس می‌باشد البته برای ستون ها که از هر دو جهت زیر اثر نیروها می‌باشند دوران I صورت چندان میلگرد نبوده و می بایست از مقطعی استعمال گردد که در دو جهت اینرسی بالایی داشته باشد نظیر مقاطع جعبه و یا این که مقاطع I صورت پر و بال پهن . همینطور در شرایطی که مقاطع I صورت را به صورت دوبل پباده سازی کنیم ممان اینرسی در دو جهت تقویت می شود .



محدودیت به کارگیری از میلگرد در ساختمان های چندین طبقه

اما در ستون ساختمان های یک‌سری طبقه از پروفیل استاندارد قوطی نمیتوان بهره مند شد چون در محل اتصال تیر به ستون بایستی , بایستی باطن مدت ستون تقویت انجام گیرد ( نظیر ورق پیوستگی یا این که ورق دوچندان ) و این عمل را نمی‌توان در برهه زمانی میلگرد انجام بخشید چون به درون زمان دسترسی نداریم . مگر این که مدت را در حوزه‌ اتصال تیر به ستون برش دهیم که‌این فعالیت هم ممنوع است . براین اساس در بنا های فلزی عملکرد سازندگان بر این است که با دستکم مصالح و دستکم مرحله برهه زمانی بیشترین میلگرداینرسی را داشته باشیم . به طور کلی هرچقدر بتوانیم یک زمان را طوری بچینیم که بیشترین مسافت از راءس تراز خویش را داشته باشد خوب تر است چون استحکام بیشتری خواهد داشت .


بدین ترتیب استعمال از قوطی در ستون ساختمان برای ساختمان های یک طبقه بوده و ضعف آن در هنگام میلگرد معین می شود چراکه ممکن است صورت مدت درین زمان تغییر تحول یافته و ایستادگی آن کاهش یابد . بعضا از منابع معتقدند که خوبتر است در هنگام به کار گیری از میلگرد باطن آن با بتن و با عیار مطلوب مالامال گردد . بعضا هم معتقدند به کارگیری از دوبل تیرآهن IPE مطلوب خیس بوده و قوطی های مو جود در بازار جواب گوی توشه ساختمان نمی باشند و خوبتر است از آن‌ها تحت عنوان کلاف رابط در کارگاه به کارگیری گردد . فقط در حالتی که استعمال از این تولیدها در ستون ترجیح داده می شود که نورد شوند و تقویت هایی بر روی آن‌ها صورت گیرد و متساوی تیرآهن های IPE گردند که خریدن چنین امکاناتی خلل هست .


به طور کلی مقاطع را می شود به سه جور فشرده , غیر فشرده و مقاطع لاغر قسمت بندی کرد . در اعضای بنا ای نمیتوان از میلگرد لاغر بهره برد . برای میلگرد غیر فشرده هم محدودیت هایی موجود هست ولی از میلگرد فشرده می توان سوای محدودیت استفاده نمود . پروفیل های استانداردی که در بازار موجود هست کلیه قسمتی از میلگردفشرده محسوب میشوند و نیازی به در اختیار گرفتن ندارند . بیشتر در مقاطع ساختنی مثل تیر ورق ها , طراح باید این در دست گرفتن ها میلگرد را انجام دهد . بدین ترتیب تنوع در مقاطع فولادی دوچندان دوچندان است .


کاربرد میلگرد در ساختمان چیست؟

میلگرد توخالی مستطیل یا این که مربع را میلگرد  میگویند که در ساخت اثاثیه طبابت , اثاثیه آموزشی , اثاثیه خانگی و ساختمان سازی کاربرد داراست


گزینش مدل میلگرد  در بنا های فولادی و بتنی آیا تفاوتی دارد؟

تعیین مدل بازه زمانی در بنا های میلگرد متنوع بوده البته در بنا های بتنی محدودیت ندارد .


در بنا های میلگرد  از چه مدل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد